16512

آرد چاودار برای کاهش وزن


خوشه چاودار


امروزه خیلی از افراد در تلاشند که وزن خود را به صورت پایدار و سالم کنترل کنند و یا کاهش بدهند و روش های زیادی رو امتحان میکنند. یکی از کارهایی که افراد میتونند بکنند تا لاغر شوند، استفاده از نان های سبوس دار هست. آرد چاودار که سرشار از مواد مغذی ضروری و فواید رژیمی است، می‌تواند یک مکمل عالی برای کاهش وزن شما باشد. در این مقاله به دلایلی که آرد چاودار میتواند به رژیم لاغری و سلامتی شما کمک کند میپردازیم.


مزیت آرد چاودار برای کاهش وزن و سلامتی :


سرشار از فیبر:


آرد چاودار سرشار از مواد مغذی است، به ویژه در بخش فیبر که حاوی فیبر محلول و نامحلول است و هضم غذا تسهیل می کند و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. این به این معنی است که کمتر در بین وعده های غذایی تسلیم میان وعده های ناسالم می شوید.


شاخص گلیسمی پایین (GI):


GI یا شاخص گلیسمی، معیاری است که غذاهای حاوی کربوهیدرات را بر اساس تاثیر آنها بر سطح قند خون رتبه بندی می کند. غذاهای با GI بالا (70 یا بیشتر) سطح قند خون را به سرعت افزایش می دهند و ممکن است در صورت مصرف زیاد آنها، باعث ایجاد مشکلات سلامتی شوند. غذاهای با GI پایین به آرامی هضم می شوند و منجر به افزایش تدریجی سطح قند خون می شوند. آرد چاودار دارای GI پایینی است که می تواند به تثبیت سطح انرژی و کاهش هوس خوردن میان وعده های شیرین کمک کند. آرد چاودار یکی از غذاهای کامل دانه ای است که GI پایین دارد. بنابراین، مصرف آن می تواند به تثبیت سطح انرژی و کاهش هوس خوردن میان وعده های شیرین کمک کند. شاخص گلیسمی (GI) آرد چاودار کامل حدودا 45 است. این مقدار چاودار را در دسته غذاهای با GI پایین قرار می دهد.


آرد چاودار


سرشار از مواد مغذی:


آرد چاودار منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین های B، آهن، منیزیم و فسفر است. این مواد مغذی برای حفظ سلامت کلی شما در طول سفر کاهش وزن ضروری هستند.


ویتامین های B به تعداد زیادی از آنزیم ها کمک می کنند تا کارهای مختلفی را انجام دهند، از جمله آزادسازی انرژی از کربوهیدرات ها و چربی ها، شکستن اسیدهای آمینه و حمل اکسیژن و مواد غذایی حاوی انرژی در سراسر بدن.


آهن یک عنصر ضروری برای سلامت بدن است. آهن به تولید هموگلوبین کمک می کند، پروتئینی که در گلبول های قرمز خون وجود دارد و باعث حمل اکسیژن به بافت های بدن می شود.


منیزیم در بسیاری از فعالیت های بدن نقش دارد، از جمله تولید انرژی، عملکرد عضلات و اعصاب، تقسیم سلول ها و ساخت پروتئین.


فسفر در ساخت استخوان ها و دندان ها نقش دارد، به تولید انرژی کمک می کند و در تقسیم سلول ها نقش دارد.


محتوای گلوتن:

اگر به دنبال کاهش مصرف گلوتن هستید، آرد چاودار می تواند جایگزین مناسبی برای آرد گندم باشد. آرد چاودار حاوی میزان کمتری گلوتن نسبت به آرد گندم است. نکته مهم این است که همچنان حاوی گلوتن است و نباید توسط افرادی که به گلوتن حساسیت دارند (بیماران سلیاک) مصرف شود.


اگر اطلاعات کافی راجع به گلوتن ندارید، می توانید در مقاله اصطلاحات خمیر و آرد دانش اولیه و خوبی به دست بیارید.


دانه چاودار


همه کاره در آشپزی:


می توانید آرد چاودار را در دستور العمل های مختلف از جمله نان، پنکیک، کلوچه و غیره قرار دهید. غذاهای مبتنی بر چاودار را آزمایش کنید تا وعده های غذایی خود را جالب و لذت بخش نگه دارید.


نحوه استفاده از آرد چاودار برای کاهش وزن:


نان چاودار:


نان معمولی خود را با نان چاودار تعویض کنید. به دنبال گزینه های نان چاودار سبوس دار برای حداکثر فواید تغذیه ای باشید. خوشمزه است و شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد.


آرد چاودار در پخت:


می‌توانید آرد چاودار را در دستور العمل‌های پخت خود جایگزین آرد گندم کنید. آرد چاودار تقریبا طعم آجیلی دارد که با بسیاری از انواع دسرها و غذاهای دیگر خوب کار می‌کند. استفاده از آرد چاودار به جای آرد گندم می‌تواند طعم و عطر بیشتری به خوراکی های خانگی شما اضافه کند.


برای تهیه این محصول میتوانید به صفحه خرید آرد چاودار مراجعه کنید.


نکته:


در کشور ما نان چاودار به صورت ترکیبی از آرد گندم و آرد چاودار استفاده میشود. چون چاودار گلوتن ناقص دارد و پف نمیکند و اگر نان را با 100 درصد آرد چاودار درست کنید نان بسیار فشرده و سنگینی خواهید داشت که خرد میشود. البته در بعضی از نقاط دنیا از نان با 100 درصد آرد چاودار استقبال میکنند و دوست دارند ولی در ایران به صورت ترکیبی تهیه میشود. اگر تنها اولویتتون کاهش وزن است، می توانید در خانه نان با 100 درصد آرد چاودار درست کنید.


آرد چاودار مزایای دیگری دارد که در این مقاله بیشتر روی فواید برای کاهش وزن تمرکز کردیم. در مقاله آرد چاودار چیست اطلاعات بیشتری درباره این محصول مغذی گفته شده.


نتیجه:


آرد چاودار یک مکمل عالی برای کاهش وزن شما است. محتوای فیبر بالا،GI  پایین و تراکم مواد مغذی آن را به یک عنصر ارزشمند برای حفظ یک سبک زندگی سالم تبدیل کرده است. با گنجاندن آرد چاودار در رژیم غذایی خود به روش های خلاقانه، می توانید از فواید آن و در عین حال لذت بردن از وعده های غذایی خوشمزه و رضایت بخش بهره مند شوید. گنجاندن آرد چاودار در رژیم غذایی گام کوچکی است که می تواند تفاوت بزرگی در مسیر کاهش وزن شما ایجاد کند.


به یاد داشته باشید که قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در رژیم غذایی، به خصوص اگر نگرانی های سلامت خاصی دارید، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا متخصص تغذیه مشورت کنید.