16512

آرد نول چیست؟


شاید برایتان سوال پیش بیاد که چرا این همه نوع آرد وجود داره و هر کدوم چه فرقی داره؟ در جواب به صورت مختصر باید بگم که آردها به خاطر چند ویژگی ای که دارند در دسته بندی های مخلتف قرار میگیرند. برای مثال به صورت کلی میزان سبوس گیری، میزان گلوتن، و اندازه آرد (منظور ریز بودن یا درشت بودن آرد هست) از عواملی هست که آردها رو در دسته بندی های مختلف قرار میده. آردهایی که سبوس گیری بالایی دارند برای نان های فانتزی و قنادی ها بیشتر استفاده میشود. برای آردهایی که نسبت به بقیه آردها سبوس گیری بالاتری دارد میتوان از آرد نول نام برد.


آرد نول ( آرد سفید، آرد سه صفر، آرد قنادی ) که حاوی گلوتن بالایی است از دانه گندم تهیه میشود و سبوس گیری بالایی دارد. این محصول آردی یکنواخت، سفید و تقریبا خالی از سبوس است که بافتی کاملا نرم و ریز دارد و بین 23 تا 30% سبوس گیری میشود. آرد نول برای شیرینی پزی، کیک و پخت خانگی مناسب است. در این راهنمای جامع، ویژگی‌های آرد نول و کاربردهای مختلف آن را بررسی خواهیم کرد.


آرد نول


ویژگی های آرد سه صفر:


سبوس گیری بالا: آرد نول به واسطه سبوس گیری بالایی که دارد برای کیک و شیرینی استفاده زیادی میشود.


بافت یکنواخت: آرد نول به ریز ترین حالت ممکن آسیاب میشود و بافتی یکنواخت و نرم دارد و به کیفیت کلی محصولات نهایی کمک می کند.


روشن و سفید: آرد نول رنگ روشنی دارد، عاری از سبوس و ناخالصی است که در نتیجه محصولات پخته شده سبک و از نظر بصری جذاب است.

آرد نول با گلوتن بالا : آرد نول نسبتا گلوتن بالایی دارد به همین منظور برای تهیه نان و خمیر پیتزا هم استفاده میشود.


حاوی کربوهیدرات، پروتئین و مواد مغذی از جمله تیامین، فولات و سلنیوم


موارد استفاده و کاربرد آرد نول:


شیرینی: آرد نول سه صفر برای ایجاد طیف گسترده ای از شیرینی ها از جمله شیرینی، کیک، کلوچه و کراکر عالی است. گلوتن بالای آن به بافت و طعم مطلوب کمک می کند.


پخت خانگی: چه در خانه نان بپزید یا یک نانوایی در مقیاس کوچک راه اندازی کنید، آرد نول یک انتخاب ایده آل برای نیازهای پخت شما است. بافت ثابت و محتوای پروتئین بالا نتایج عالی را در دستور العمل های مختلف تضمین می کند.


کارخانه جات: آرد نول در مراکز تولید، به ویژه آنهایی که در تولید پاستا و ماکارونی تخصص دارند، مورد توجه قرار می گیرد. تفاوت استفاده در تولید پاستا و ماکارانی این است که آرد نول در هنگام آسیاب درشت تر تولید میشود. البته بیشترین استفاده در تولید پاستا و ماکارانی را سمولینا دارد.


توصیه های نگهداری: چون آرد نول تقریبا سبوسی ندارد، عمر بالا تری نسبت به بقیه آرد ها دارد  چون حاوی روغن کمتری نسبت به آردهای حاوی سبوس دارد ولی با این حال برای حفظ کیفیت آرد نول، نگهداری صحیح آن ضروری است.

این دستورالعمل ها را دنبال کنید:


تمیز و خشک: آرد نول را در مکانی تمیز و خشک و به دور از رطوبت و بو نگهداری کنید. این به حفظ طراوت آن و جلوگیری از رشد آفات کمک می کند.


محیط خنک: برای جلوگیری از فاسد شدن یا از دست دادن کیفیت آرد، در محیطی خنک نگه داری کنید.


ظروف بدون هوا: آرد نول را به ظروف دربسته یا کیسه های وکیوم شده بذارید تا از رطوبت و آلودگی محافظت شود.


آرد نول از کجا بخریم؟


آرد نول سه صفر را میتوانید با مراجعه به صفحه خرید آرد نول فروشگاه اینترنتی ثمین آرد تهیه کنید.


نتیجه گیری: آرد نول یک آرد مرغوب با پروتئین بالا است که نتایج بسیار خوبی را در شیرینی پزی، پخت خانگی و کارخانه جات ارائه می دهد. آرد نول با بافت یکنواخت، محتوای گلوتن بالا، مورد استفاده شیرینی پزی، کیک پزی و قنادی، فست فود و رستوران ها است. فرقی نمی‌کند کیک‌ها، شیرینی‌ها، پیتزا یا نان درست کنید، آرد نول طعم و بافت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. با رعایت شیوه های صحیح نگهداری می توانید از تازگی و کیفیت آرد نول برای مدت طولانی لذت ببرید.