16512

نان چاباتا چیست + طرز تهیه ساده با طعم اصیل


نان چاباتا چیست - نان حجیم


نان برای هزاران سال بخشی ضروری از فرهنگ بشری بوده است. یکی از این خلاقیت های جذاب، نان چیاباتا یا نان چاباتا، یک کلاسیک ایتالیایی است که قلب علاقه مندان به نان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. با ما همراه شوید تا همه چیز درباره این نان دوست داشتنی با ظاهر متمایز و طعم دلپذیر را برای شما بازگو کنیم.


نان چاباتا


تاریخچه مختصری از نان چاباتا


منشا نان سیاباتا (نام دیگر این نان)  به منطقه زیبای ونتو در ایتالیا بازمی‌گردد. در دهه 1980، یک نانوای با استعداد به نام آرنالدو کاوالاری تلاش کرد تا نانی را بسازد تا با نان باگت فرانسوی رقابت کند. نتیجه این تلاش، چیاباتا بود - نانی که پوسته‌ای ترد و داخلی نرم و هوادار داشت، ایده‌آل برای لذت بردن در ساندویچ‌ها یا به سادگی فرو بردن در روغن زیتون و سرکه بالزامیک. چاباتا یک نان با رویه صاف و کشیده است که بافت و طعم منحصر به فردی که دارد باعث شد به سرعت به یک عنصر اصلی در خانواده های ایتالیایی تبدیل شود و در نهایت، محبوبیت آن در سراسر جهان گسترش یابد.


ویژگی هایی که نان چیاباتا را متمایز می کند


چیزی که سیاباتا را از سایر انواع نان متمایز می کند ترکیب متمایز ویژگی های آن است:

پوسته ترد: پوسته چیاباتا نازک، ترد و قهوه ای روشن است که با پخت در دمای بالا به دست می آید. این پوسته ترد با داخل نرم آن به زیبایی تضاد دارد.

بافت داخلی: بافت داخلی سیاباتا باز و نامنظم است و بافتی سبک و هوادار ایجاد می کند که آن را برای جذب طعم ها و سس ها عالی می کند.

طعم ملایم: چیاباتا طعمی ملایم و کمی ترش دارد که آن را نانی بسیار چند منظوره می کند که با غذا های شیرین و تند، عالی جفت می شود.

مواد اولیه ساده: به طور سنتی فقط با چند ماده ساده از جمله آرد گندم، آب، خمیر ترش، و نمک ساخته می شود، چاباتا زیبایی پخت های دستی را نشان می دهد.

البته در اکثر رسپی ها برای ساده تر شدن پروسه آماده سازی، به جای خمیرترش از مخمر استفاده می کنند.


نان چاباتا اسلاس شده


ایزی چیاباتا چیست؟


همانطور که میدانید برای گرفتن طعم اصیل نان چیاباتا، باید از خمیرترش استفاده کنید. پروسه درست کردن خمیر ترش حداقل یک هفته به بالا زمان خواهد برد و شرایط خاصی برای نگه داری دارد که علاوه بر تجربه نیازمند صرف زمان است. از طرفی استفاده از مخمر های آماده، طعم اصیل نان چیاباتا را به شما نمیدهد.

برای علاقه مندان به نان، ایزی چیاباتا به عنوان یک تغییر دهنده بازی عرضه می شود.

ایزی چیاباتا فرآیند تولید نان چیاباتا را بدون کاهش کیفیت ساده می کند. این محصول یک مخلوط نیمه آماده است که نیاز به خمیر ترش را که زحمت زیادی دارد را از بین می برد و زمان آماده سازی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این به شما امکان می دهد در کسری از زمان از عطر و طعم لذت بخش نان چیاباتا تازه پخته شده لذت ببرید.


تفاوت بهبود دهنده ها با مخمر ها


مخمر قارچی است که قندهای موجود در خمیر را تخمیر می کند و گاز دی اکسید کربن تولید می کند که باعث می شود خمیر پف کند. از طرف دیگر، بهبود دهنده های آرد که به عنوان حالت دهنده های خمیر یا تقویت کننده های خمیر نیز شناخته می شوند، گروهی از موادی هستند که برای بهبود عملکرد و کیفیت نهایی خمیر اضافه می شوند. آنها را می توان از ترکیبی از آنزیم ها، امولسیفایرها، آرد سویا و آرد مالت برای حالت دادن به خمیر و خواص بهبود بخش تهیه کرد.

بهبود دهنده‌های آرد می‌توانند روند بالا رفتن را تسریع کنند، مدیریت خمیر را آسان‌تر کنند، محیط و مواد مغذی خمیر را بهبود بخشند تا رشد مخمر را تقویت کنند، تولید و ماندگاری گاز را افزایش دهند، نتایج ثابت‌تری ارائه دهند، تغییر کیفیت آرد و متغیرهای خارجی را جبران کنند، ساختار گلوتن را تقویت کنند تا بافت خرده‌ای بهتر ایجاد کند، رنگ آن را بهبود بخشید ، نان را برای مدت طولانی تری تازه نگه دارد و بیات شدن نان را به تاخیر بیندازید.


خرید ایزی چیاباتا


ایزی چیاباتا را می توانید از فروشگاه اینترنتی ثمین آرد تهیه کنید و از پخت و طعم اصیل نان چاباتا لذت ببرید.


نتیجه


چیاباتا، نان ایتالیایی با تاریخچه غنی و ویژگی های جذاب خود، همچنان ذائقه و قلب ما را مجذوب خود می کند. میراث سیاباتا از آغاز فروتنانه‌اش در ایتالیا تا تبدیل شدن به یک نان گرامی در سراسر جهان، چیزی غیرعادی نیست. با ایزی چیاباتا، هنر پخت این نان سنتی برای همه قابل دسترس‌تر می‌شود و به ساده ترین آشپزخانه‌ها نیز اجازه می‌دهد طعم‌های اصیل سیاباتا را تجربه کنند.


طرز تهیه نان چاباتا


خمیر نان چیاباتا معمولا مرطوب و چسبنده است که برای دست زدن به آن نیاز به تکنیک خاصی دارد. با این حال، زمانی که طعم و بافت لذیذ این نان شگفت انگیز را تجربه کنید، بدون شک ارزش این تلاش را دارد.

نکته: برای باز کردن انواع خمیر میتوانید از آرد سمولینا استفاده کنید که به خاطر نوع آرد و زبر بودنش جذب خمیر نمیشود و تحمل حرارت خمیر را بالا میبرد. برای اطلاع از قیمت هر کیلو آرد سمولینا به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

در این ویدیو آموزشی، طرز پخت نان چیاباتا را با تکنیک های مورد نیاز برای شما بازگو میکنیم. دو نکته ای که باید قبل از دیدن این ویدیو باید بدونید اینه که در این از مخمر استفاده شده و شما جایگزینش از ایزی چیاباتا استفاده کنید و طریقه استفاده هم 10 درصد وزن آرد هست. و دومین مورد اینکه اگر احساس میکنید که آرد فانتزی گلوتن کافی برای نان شما ندارد میتوانید از آرد نول استفاده کنید که پروتئین بالاتری دارد ولی در نظر داشته باشید که ایزی چیاباتا حتی اگر آرد ضعیف باشد تا حدودی به آرد شما کمک میکند. امیدوارم از پخت این نان لذت ببرید.